Miks me peaksime maksma huulepulga eest 30 eurot, kui sama eesmärgiga toote võib saada ka 3 eest? Milleks meile 40eurosed jumestuskreemid ja 25eurosed puudrid? Või lauvärv, mille pakendil olev brändinimi lisab selle tegelikule väärtusele nulli lõppu? Viimase aasta jooksul on mu n-ö luksuskosmeetika kogus päris palju kasvanud, mistõttu hakkasin ka rohkem sellele mõtlema. Suure osa olen ka kingituseks saanud, aga tunnistan, et olen ka ise käinud välja suuri summasid toote eest, millega võrdväärse leiaks kümme korda odavamalt. Mis on minu põhjendus? Ega mul mingit mõistlikku polegi, aga võin anda ausa vastuse: asi on edevuses, pakendis, emotsioonis. See, et hinnaline kosmeetika on kvaliteetsem kui soodne on enamikel juhtudel bullshit. Asi on alati pakendis.
Pole kaunimat huulepulga pakendit kui YSL-i Rouge Volupte huulepulkadel, on mul õigus? Ja mulle meeldib kui ma ostan huulepulga ja see tuleb karbi sees. Inglismaal, ostes luksusbrändi kosmeetikatoote, pannakse see sageli veel siidipaberisse ja uhke logoga paberkotikesse. Kaubamaja Ilumaailmas peab kahjuks alati nende oranži kilekotiga leppima. Ja mina isiklikult olen nõus (välismaal) maksma selle eest, et ma olen mõelnud välja kümme põhjust, miks ma seda ostu väärin, kaalunud kümme tundi, millist tooni ma tahan, ulatan kaardi ja saan vastu ilusasti pakitud toote. See on igas mõttes kingitus. Ma ei saa lubada endale hirmkalleid riideid, käekotte ja kingi, aga ma saan lubada endale killukese luksust seda ostu tehes ja lisaks iga kord kui ma selle kauni kuldse tuubi käekotist välja võtan. See ongi põhjus, miks mina üha enam luksuskosmeetika poole vaatan.
Ometi ei lasku ma päris äärmusesse ja on tooteid, mille puhul pole absoluutselt mitte mingit vahet, kas tegu on luksus- või tavabrändiga. Minu meelest on nendeks huuleläiked, ripsmetušid, lauvärvid. Aga samas pole ma ju kõike proovinud, arvamus muutub iga uue tootega. On aga kolm luksustoodet, millesse ma olen jäägitult armunud: NARS-i põsepuna toonis “Orgasm”, YSL-i Roughe Volupte huulepulgad ja Chaneli Illusion D’Ombre kreemjad lauvärvid. Nende puhul pole ma kordagi tundnud, et oleksin raha maha visanud – olen saanud tooted, mis kingivad mulle häid emotsioone kuni oma viimsete riismeteni.
Samas olen ma ka pettuma pidanud. Näiteks hiljuti soetasin Lancome Teint Idole Ultra 24h jumestuskreemi, mis pidi olema suurepärase katvusega… Aga pole seda. Täpsemalt öeldes, see jääb endiselt haledalt alla Bourjois Flower Perfection jumestuskreemile. Lisaks on toon pisut liiga tume… Aga jään lootma parema naha aegadele, suvisema jume päevadele… Ja me proovime uuesti läbi saada.
Seda pakendit ma juba mainisin. Tõsi, ma jumaldan Rimmeli Lasting Finish huulepulki ja Maybelline huulepulgad on täpselt sama suurepärased (ehkki odavate pakenditega)… Aga kui ma olen end väljaminekuks valmis sättinud, lasknud peale oma lemmikparfüümi, pannud jalga ebamugavad kontsad ja asun peegli ees viimast lihvi tegema, on selle huulepulga käes hoidmine justkui ehe omaette. (p.s. Jah, mu pöidlalt on siin küünelakk maas, jube piinlik, aga then again, ma küürisin eelneval õhtul pool tundi vannituba… )
Lõppkokkuvõtteks… Luksuskosmeetika ei ole kindlasti parem kui soodsam ja kättesaadavam meigiarsenal ja häid tooteid võib leida absoluutselt igalt firmalt. Suurepärased jumestuskreemid on Bourjoisil, imehea kulmupuuder Artdecol, kvaliteetsed (sisult, mitte pakendilt) huulepulgad Maybelline’il ja Rimmelil, väga head huuleläiked ja küünelakid Avonil, ripsmetušid Oriflame’il (okei, tušš*, ma enamaid pole proovinud aga nende uusim The One on i-me-li-ne!!!)… Ning ma oman ja kasutan kõiki neid tooteid. Aga see oli minu väike mõtisklus teemal, miks me ikkagi sügeleme nende ilusate pakendite ja logode järele.
Peamiselt tahan aga tõstatada arutelu koos teiega – kas ja milliseid luksusbrändide meigitooteid olete te kasutanud? Kiidaksite midagi, olete milleski pettunud? Ja vastupidi – millised soodsad tooted teevad silmad ette oma kuitahes kallitele suguõdedele? :)
(Visited 65 times, 1 visits today)